Zaufany kierownik Call Center
Etyka w biznesie Zaufanie Efektywność Customer trust and loyalty ROI Organizational effectivness Komunikacja Communication Call Center
Czy nasz kierownik call center wzbudza zaufania zespołu?
Dziś często mówimy o kryzysie autorytetów. Kolejne pokolenia wchodzą na rynek pracy. Pracownicy (młodzi, wychowani w erze cyfryzacji) mają szeroki i w zasadzie nieograniczony dostęp do informacji (Internet). Od swoich przełożonych oczekują więc czegoś więcej niż powszechnie dostępnej wiedzy. Chcą by ich zaufany kierownik call center był prawdziwym liderem.
Kiedy młode pokolenia zaufa starszemu koledze, menadżerowi?
Gdy widzi, że menadżer:
- sam aktywnie i twórczo uczestniczy w projekcie
- jest szczerze zaangażowany
- jest dostępny, gdy jest taka potrzeba (szczególnie w trudnych dla pracownika momentach)
- wspiera pracownika w trudnych momentach
- jest otwarty na nowe propozycje i chętnie wspólnie wypracowuje nowe rozwiązania
- jest godny zaufania
Czy to brzmi znajomo? Mam nadzieję, że tak.
Czy wasz kierownik call center wzbudza zaufanie?
Sprawdźmy czy menadżer, kierownik liniowy kieruje się tymi zasadami? Po co? Chcemy, by zadania były realizowane, by osiągać dobre wyniki. Tylko z zaangażowanym zespołem, który ufa swemu kierownikowi jest to możliwe. Jeśli chcemy realizować cele to sprawdźmy czy nasi kierownicy są dobrymi liderami.
Sprawdźmy szczególnie czy kierownicy liniowi są wsparci przez zwierzchników w taki sposób, że liniowi kierownik:
- potrafi efektywnie się komunikować w zespole
- potrafi budować i rozwijać zespół
- potrafi efektywnie zarządzać zespołem i zadaniami, które im powierza
- potrafi inspirować i angażować zespół
- potrafi budować swój profesjonalny wizerunek
Mając na myśli kierowników liniowych często zapominamy, że są to osoby awansowane np. z zespołu call center, bez doświadczania w byciu liderem. Zadbajmy o ich umiejętności komunikacyjne. Warto!
Będą lepiej postrzegani przez zespół a tym samym zespół chętniej i efektywniej będzie realizował cele.
Mając młode zespoły budowanie autorytetu, budowanie zaufania nie jest proste.
Jest wiele sposobów w jaki możemy wesprzeć liniowych kierowników:
- dawać przykład codziennie, niezmiennie
- wspierać codziennie, gdy tego potrzebują; aktywnie ich słuchać
- przeszkolić – nie tylko dając wiedzę, ale też uczyć, jakie mają stosować narzędzia zarządzania zespołem, narzędzia komunikacji
- dawać wyzwania i wspierać w ich realizacji
- motywować
- wspierać ich wizerunek (choćby tym, by na spotkaniu pokazać, że go wspieramy i cenimy jego pracę)
Wyniki
Przedsiębiorstwa, które wprowadzają do kultury organizacyjnej wzorce oparte na wzajemnych szacunku, które inwestują w kapitał niematerialny uzyskują wyższe wyniki finansowe i wyższe wyniki satysfakcji klienta. Zatem warto wspierać liniowych kierowników w budowaniu ich umiejętności, szczególnie komunikacyjnych.
Całe życie się uczymy! Powodzenia!