Laury konsumenta
Wysoka jakość Jakość Wysokie standardy Usatysfakcjonowany klient Projekty badawcze High quality High quality standards Satisfied customer Research projects Satysfakcja klienta Customer satisfaction Zarządzanie jakością
Teraz Polska, Laur Konsumenta, Najlepszy Produkt, Odkrycie Roku, Superbrands, Premium Brand, Top Marka i Produkt Roku – to godła, laury przyznawane przez konsumentów lub oceniane i przyznawane przez wysokie, eksperckie grona.
Mamy więc godła, które by uzyskać trzeba spełnić wiele kryteriów.
Teraz Polska
Niekomercyjny Konkurs „Teraz Polska” jest organizowany do 25 lat. Wyłania grupę najlepszych produktów i usług, które dzięki swoim walorom jakościowym, technologicznym i użytkowym, wyróżniają się na rynku oraz mogą być wzorem dla innych.
Szczegóły tego obszernego programu znajdą Państwo na: http://www.terazpolska.pl/pl/O-Konkursie
Proszę zobaczyć jak wiele ważnych kryteriów trzeba tu spełnić, by produkt lub usługa została pozytywnie oceniona.
Kryteria do oceny produktów:
- poziom technologii oraz stabilność produkcji,
- organizacja i kontrola jakości,
- nowoczesność i innowacyjność,
- zgodność z normami ekologicznymi,
- niezawodność,
- stosowane formy promocji,
- wartość i dynamika sprzedaży,
- konkurencyjność.
Kryteria do oceny usług:
- spełnienie wymagań grupy klientów, do których oferta jest adresowana,
- działania zapewniające utrzymanie istniejącego poziomu świadczonych usług,
- plany rozwoju i podnoszenia poziomu jakości usług,
- stosowane formy promocji,
- efektywność i skuteczność działania firmy.
Mamy też laury przyznawane przez klientów dla najpopularniejszych produktów czy usług.
Laur konsumenta
Laur Konsumenta / Klienta to ogólnopolski projekt konsumencki. Każdego roku wyłania najpopularniejsze produkty i marki w swoich kategoriach. Konsumenci sami wskazują na portalach internetowych najpopularniejsze według nich produkty w danej kategorii. Dla każdej kategorii minimalna liczba zebranych opinii została określona na poziomie 1000 głosów. Więcej na: http://laur-konsumenta.pl/
Najlepszy produkt
To ogólnopolskie badanie konsumenckie wyłaniające najlepszych, według konsumentów, nowych produktów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych wprowadzonych na rynek w okresie od pierwszego września 2014 do pierwszego września 2015 roku. Badanie jest wykonane metodą CAWI – klienci na portalach internetowych wyrażają swoją opinię. (1100 – reprezentatywna grupa). Więcej na: http://najlepszyprodukt.com.pl/o-badaniu/
Odkrycie roku
To podkategoria Lauru konsumenta – opisanego powyżej – więcej na http://www.kprom.pl/laur_kategorie.html
Produkt roku
Produkt Roku. Wybór Konsumentów – to ogólnopolskie badanie realizowane na próbie ponad 5000 konsumentów – Badanie odbywa się techniką CAWI.
Więcej na: http://produktroku.pl/co-to-jest-produkt-roku.html#tekst1
Są też projekty nastawione na sprawdzenie postrzegania marki.
Premium Brand
Premium Brand to jedyny na polskim rynku projekt, badający reputację marek jako elementu przewagi konkurencyjnej.
Liderzy badania otrzymują Nagrodę Wysokiej Reputacji Premium Brand, przyznawaną na podstawie wyników ogólnopolskiego badania opinii konsumentów. Badanie reputacji jest realizowane na ogólnopolskiej próbie konsumentów, minimum 5000 osób.
Pomiar reputacji marki prowadzony jest wśród osób znających daną markę lub firmę z zastosowaniem narzędzia opracowanego przez prof. Dominikę Maison obejmującego pięć kluczowych wymiarów, tj.:
- Zaufanie (To marka, na której można polegać)
- Referencja (To marka, którą można z czystym sercem polecić znajomym)
- Atmosfera medialna (O tej marce mówi się źle w mediach)
- CSR (Marka w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro społeczeństwa)
- Postrzeganie marki lub firmy jako pracodawcy (Ta marka kojarzy mi się z dobrym pracodawcą)
Top Marka
Badaniem objęto w 2015 materiały opublikowane w okresie od 1 lipca 2014 roku do 30 czerwca 2015 roku – łącznie 1,5 mln informacji internetowych, 326 tys. prasowych oraz 10 mln wzmianek w social media. Poddane analizie teksty dotyczyły najpopularniejszych marek z 10 branż, które najczęściej występowały w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, telekomunikacji, stacji paliw, banków, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia i artykułów spożywczych.
Więcej na: http://topmarka.press.pl/
Superbrands
Organizacja Superbrands jest jedyną na świecie niezależną jednostką promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które – dzięki wyjątkowym korzyściom, jakie oferują – osiągnęły rynkowy sukces.
Od ponad dziesięciu lat w Polsce prowadzone są badanie konsumenckie metodą CAWI, na próbie N>15000 przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Wyniki badania są zważone do struktury populacji pod względem płci i przedziału wiekowego. Więcej na: http://superbrands.pl/o-badaniu/
W gąszczu produktów i usług godła, laury pomagają klientom zapamiętać co może być dla nich wartościowe, bo przecież zostało przez innych już ocenione jako wartościowe.
Lubię czytać reguły konkursów zagranicznych projektów – jest tam tak wiele ciekawych kryteriów, które w Polsce nie są jeszcze częste.
Consumer Wine Awards
The mission of the Consumer Wine Awards is celebrating the diversity of both the wines of the world and the diversity of the people who love wine… The Consumer Wine Awards also provides a foundation for conducting formal wine consumer research projects that are at the core of both their methods for assessing the wine as well as creating innovative ways to segment the wine market and promote wine enjoyment on a personal level. http://www.consumerwineawards.com/
Consumer Education Awards
The criterion by which candidate companies are selected is based on five behaviors and how they make Smart Grid CLEAR to consumers:
- Consumers first: Demonstrated true consumer centric approach in the development and implementation of consumer education and awareness programs
- Leadership: Exhibited initiative in the area of consumer education and is recognized as a consumer advocate and thought leader in the industry
- Excellence: Demonstrated innovation and imagination in the creation of consumer facing initiatives and programs
- Authenticity: Has demonstrated a high level of integrity in engaging with consumers and other key stakeholders in the industry
- Results: Has been able to demonstrate, in a quantifiable way, a direct impact on consumer awareness and behawior
National Research Corporation hosts several award programs that recognize healthcare organizations across the continuum.
Consumer Choice Award – National Research annually provides Consumer Choice Awards for the most-preferred hospitals in markets across the U.S.
Innovative Best Practice Award – National Research annually selects a client that best captures and details a patient-centered best practice implemented within the organization, ultimately resulting in improved publically reported outcomes. The award is given at the annual NRC Picker Patient-Centered Care Symposium.
Path to Excellence Award – National Research annually selects clients based on their achievement within categories that patients have defined as being most important to the quality of their care. The award is given at the annual NRC Picker Patient-Centered Care Symposium.
HomeCare Elite Awards – The HomeCare Elite is an annual compilation of the most successful home care providers in the United States.
Excellence in Action Awards – The Excellence in Action awards recognize skilled nursing homes, assisted living, and independent living communities that achieve outstanding resident and/or employee satisfaction.
http://www.nationalresearch.com/about/awards/#sthash.Lk36efC0.dpuf
Ważne są te kryteria, bo to one prowadzą firmy słuszną ścieżką. Czy przejście kryteriów wiąże się z wysiłkiem, czy buduje nową cenną dla klienta wartość?
Wyżej cenimy tych, którzy się wysilili i stworzyli coś wartościowego.