Budowanie satysfakcji klienta – które projekty realizować już dziś?
budowanie satysfakcji klienta to ciągła praca na wielu projektach.
Projekt Project Customer service quality Jakość obsługi klienta Satysfakcja klienta Customer satisfaction
Rok 2017 to kolejny rok budowania satysfakcji klienta.
Każdy manager ma długą listę projektów. Które projekty realizować już dziś?
Minęło półrocze, idą wakacje, czyli zostanie nam tylko jeden kwartał do przejrzenia zadań, które postawiliśmy sobie na ten rok. Jak te wakacyjne miesiące wykorzystać, by być przygotowanym na intensywną pracę w końcówce roku?
To czas na moment zatrzymania się i sprawdzenia czy idziemy we właściwym kierunku.
Czy pamiętamy jaki to kierunek?
Np.: Realizowanie działań ku wzrostowi satysfakcji klienta, utrzymanie marży.
Jak w napływie setki zadań wybrać te, które najlepiej adresuję oczekiwania klienta?
Jak z morza możliwości wybrać te, które pomogą nam uzyskać wyniki na koniec roku?
- Masz listę projektów
- Każdy projekt jest prowadzony systematycznie, regularnie dokonujesz przeglądu stanu projektów i znacz na prawdę status wykonywanych zadań, znasz listę ryzyk
- Ale brak jest już czasu na zrobienie wszystkiego – wybierz te najważniejsze, czyli te adresujące zadania ku budowie satysfakcji klienta i pilnujące wyniki firmy.
- Jeśli zadań masz mnóstwo (więcej niż 10) warto ustawić je we właściwej kolejce według priorytetów zdefiniowanych powyżej. Polecam ciekawe narzędzie – siatkę Richarda. N. Bollesa (Autora książki pt. Jakiego koloru jest Twój spadochron?.)
Ważne jest, abyśmy wiedzieli czego oczekują klienci. Nic nam nie pomogą mechanizmy nadawania priorytetów, różne metody, jeśli będziemy zgadywać czego oczekuje klient.
Zawsze wśród zadań wychodziło mi, że trzeba jeszcze raz przesłuchać rozmowy od klientów, przeczytać odpowiedzi na reklamacje, zdefiniować błędy w rozmowach i dopiero przy posiadaniu tych konkretów mogłam iść dalej do innych zadań (szkolenia, dalsze analizy). Podejmowanie decyzji w oderwaniu od faktów, które wynikają z rzetelnych danych opartych na wiedzy o czym piszą i mówią klienci jest zgadywaniem.
Nie polecam!