Raporty CSR 2016 ważne dla sprawy Call Center
Ważne, aby działania przedsiebiorców dotyczące odpowiedzialności społecznej uwzgledniły też pracowników Obsługi Klienta.
CSR Corporate Social Responsability Zarządzanie zasobami ludzkimi Human resources management Odpowiedzialność społeczna Social responsibility Call Center
W 2016 roku 32 firmy zgłosiły swoje raporty CSR.
Raporty CSR 2016 ważne dla sprawy Call Center
W wielu z nich jakość Obsługi Klienta jest na czołowym miejscu. Wielu z nich szczegółowo wylicza projekty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Jestem pod wrażeniem, jak wiele inicjatyw, projektów te przedsiębiorstwa zrealizowały.
Oto przytaczam niektóre z elementów strategii CSR opisane przez uczestników:
Budowanie unikalnych kompetencji i przyjaznej atmosfery w miejscu pracy – maksymalizacja wskaźnika satysfakcji pracowników.
Filary w zarządzaniu zasobami ludzkimi:
Zapewnienie bezpiecznych i komfortowych warunków pracy
Wspieranie rozwoju pracowników
Edukacja uczniów i studentów
Dialog z pracownikami
Odpowiedzialne zarządzanie:
Odpowiedzialność doradców klienta
Budowa relacji i dialog z klientem, satysfakcja klienta
Obsługa reklamacji i skarg
Zachowanie bezpieczeństwa danych klienta
Wsparcie klienta w trudnej sytuacji (np. losowych wypadków)
Etyczne postawy, przeciwdziałanie nadużyciom i korupcji
Warunki pracy i benefity dla pracowników oraz doradców klienta
Bezpieczeństwo i higiena pracy, szczególnie bezpieczeństwo doradców klienta
Kultura organizacyjna
Woluntariat pracowniczy
Zapewnienie pracownikom bezpiecznego, zdrowego i przyjaznego środowiska pracy.
Zapewnienie napływu utalentowanych młodych naukowców i inżynierów.
Gala konkursu Raporty Społeczne
Wczoraj w Centralnej Bibliotece Rolniczej w Warszawie odbyła się Gala 10-lecia konkursu Raporty Społeczne organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Deloitte. Nagrodę główną przyznano za Raport Zintegrowany 2015 dla Grupy Kapitałowej Lubelski Węgiel Bogdanka S.A.
Cały reportaż dostępny na http://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualności/transmisja-gali-konkursu-raporty-społeczne
Raportowanie niefinansowe
To co ważne od przyszłego roku, tj. od stycznia 2017 będą obowiązywały w sprawozdaniach finansowych (dla dużych podmiotów) również raportowanie niefinansowe. Ważnymi obszarami będą:
- Zanieczyszczenie środowiska
- Sprawy Społeczne
- Ład korporacyjny
Punkty 2 i 3 jakże ważne będą w kontekście organizacji pracy Call Center, Biur Obsługi Klienta, Biur Back Office. Mam nadzieje nadchodzi czas, gdy te części organizacji zostaną zauważone, jako cenne w organizacji i wymagające uwagi.
W dużych przedsiębiorstwach struktury Obsługi Klienta to zauważalna liczba pracowników, mająca zauważalny wpływ na otoczenie społeczne.
Warto abyśmy połączyli zaangażowanie pracownika Obsługi Klienta (młodzi ludzie mają mnóstwo energii) z projektami cennymi dla nich samych (własny projekt kuchni, rest roomu, własny projekt grup sportowych, własny projekt grup osób uzdolnionych artystycznie, matematycznie, własny projekt grup hobby, ambasadorzy jakości Obsługi Klienta, itd.) i dla lokalnych społeczności.
Na pewno rotacja zmaleje.
PS.
CSR – Corporate Social Responsability – Odpowiedzialność Społeczna Przedsiębiorstwa